Dentalni savjetnici – možda vam ta titula zvuči neobično ili čak apstraktno, no iza nje stoji izrazito važna i višeslojna uloga u svakodnevnom funkcioniranju jedne suvremene dentalne klinike.
U Identaliji, dentalni savjetnici nisu samo osobe koje vas „savjetuju“, već su oni vaša prva i posljednja točka kontakta, osobe koje vas prate na svakom koraku dentalnog puta – od prvog pregleda, preko planiranja terapije i provedbe zahvata, pa sve do kontrolnih pregleda i dugoročne njege.

Uloga dentalnog savjetnika daleko nadilazi administrativne zadatke. Dentalni savjetnici detaljno poznaju terapijski plan svakog pacijenta, sudjeluju u organizaciji termina, komuniciraju s laboratorijem, bilježe sve promjene u digitalnom sustavu, a prije svega – tumače sve te informacije pacijentima na razumljiv način.
@poliklinikaidentalia Naša Dora je objasnila što radi dentalni savjetnik 🪥😊 #identalia #dentalnapoliklinika #dentalnamedicina #zagreb #tiktokhrvatska #balkantiktok #dentalnisavjetnik ♬ nyc in 1940 – berlioz & Ted Jasper
Nerijetko su dentalni savjetnici most između pacijenata i stomatologa, posebno kada dolaze pacijenti iz inozemstva, jer većina naših savjetnika, kao i stručnog medicinskog osoblja, govori više jezika, među kojima je talijanski najzastupljeniji.
No, kako izgleda jedan njihov radni dan?
Pitali smo Dariju K. i Lidiju Z., voditeljice timova dentalnih savjetnika, da nam iz prve ruke opišu ovu zanimljivu profesiju.

Koliko ljudi čini tim dentalnih savjetnika? Ima li svatko svoje pacijente ili se zadaci dijele?
Darija nam objašnjava kako njihov tim trenutno broji pet članova, a iako svi posjeduju jednaku razinu znanja i vještina, trudimo se, kaže, da pacijenta kroz cijeli proces prati ista osoba. Na taj način stvaramo povjerenje i pacijent ima osjećaj sigurnosti jer zna kome se uvijek može obratiti.

Kako izgleda radni dan dentalnog savjetnika?
Iako se izvana može činiti da je riječ o uredskom poslu, stvarnost je daleko dinamičnija. Radni dan započinje pregledom dnevnih zadataka i provjerom rasporeda, no to je tek okvir – pravi izazovi dolaze s prvim pacijentima. Situacije se neprestano mijenjaju, često su nepredvidive i zahtijevaju brzu reakciju, komunikaciju uživo i putem digitalnih kanala.

“Nema dana koji izgleda isto”, kaže Darija, jer osim planiranih zadataka, savjetnici svakodnevno rješavaju neplanirane situacije, razgovaraju s pacijentima, organiziraju termine i usklađuju sve detalje kako bi dan protekao što lakše – i za pacijente i za cijeli tim.
S kojim izazovima se najčešće susreću?
Darija priznaje da je najteži dio posla prenijeti pacijentu lošu vijest. „Najteže je kada nalaz, poput CT-a, pokaže nešto neočekivano i kada moramo to pažljivo objasniti pacijentu.“ Jezičnih barijera nemaju, budući da cijeli tim izvrsno govori talijanski, ali zato je često izazov iskomunicirati neugodne informacije na način koji će pacijentu biti jasan i umirujuć.

Što im je najljepši dio posla?
Unatoč izazovima, Darija ističe kako sve to blijedi u onim trenucima kada pacijent nakon završene terapije prvi put vidi svoj novi osmijeh. “To su trenuci zbog kojih ovaj posao ima smisla. Kad vidiš iskrenu radost i emociju na licu pacijenta, znaš da si učinio nešto veliko.”

Koji alati su im svakodnevno najvažniji?
Kako bi posao tekao nesmetano, potrebna je dobra organizacija i pouzdani alati. Lidija navodi kako najviše koriste CRM sustav, u kojem je svaki podatak o pacijentu uredno zabilježen, zatim softver za ortopan i CT snimke te, naravno, telefon i mobitel za stalnu komunikaciju.
Koliko komuniciraju na daljinu?
Budući da veliki broj pacijenata dolazi iz inozemstva, kontakt na daljinu ne prestaje ni kada pacijent napusti kliniku. “Najviše komuniciramo putem WhatsAppa, jer je to pacijentima najbrži i najpraktičniji kanal.

Kakva je suradnja s ostalim odjelima?
Posao dentalnog savjetnika nezamisliv je bez stalne suradnje s drugim timovima. “Koordinacija s turističkom agencijom, laboratorijem, recepcijom i liječnicima ključna je kako bi sve bilo organizirano na vrijeme i prema planu. Samo uz dobar timski rad možemo pacijentima pružiti uslugu kakvu zaslužuju.”

Postoji li neka anegdota koja pokazuje koliko je važna uloga dentalnih savjetnika?
Za kraj, Lidija se prisjeća simpatičnog komentara jednog doktora koji je jednom rekao: “Vi dentalni savjetnici ste mali doktori.” I u toj rečenici, smije se Lidija, krije se sva suština ovog posla – jer dentalni savjetnici nisu samo administratori, prevoditelji ili koordinatori. Oni su veliki stručnjaci, oslonac, organizatori, vodiči i prijatelji na dentalnom putovanju svakog pacijenta.