Kako su zubi povezani s našim ostalim organima?

U nekoliko navrata su me pacijenti pitali na koje se organe direktno vežu naši zubi i kako to utječe na cjelokupno zdravlje organizma.

Zubi naime, nisu na neki poseban način povezani s ostalim organima, ali je moguće širenje upale na udaljene organe putem krvotoka budući da se zubi vežu direktno na njega. To se stručno naziva fokalna infekcija.

Što uzrokuje fokalnu infekciju kad govorimo o zubima?

Fokalnu infekciju mogu uzrokovati zubi ili neki drugi uzročnik koji može biti bilo gdje u organizmu. Putem krvotoka se šire toksini, alergeni ili razgradni produkti metabolizma bakterija.

Kad je riječ o zubima, takvu infekciju uzrokuje endodontski loše liječen zub, parodontitis , zaostali korijeni zuba, impaktirani zubi (zubi koji nemaju mjesta izrasti već niknu na pola), ciste ili neka strana tijela u usnoj šupljini kao što je piercing i slično.

Ova infekcija može uzrokovati ozbiljne bolesti kao što je apsces mozga, infekcije umjetnih zglobova, gubitak kose, neurodermitis (crvenilo i suha koža), upalu unutarnjeg dijela srca (bakterijski endokarditis) i dr. Dakle, neliječeni zubi mogu dovesti do ozbiljnih problema i stanja, te su velika opasnost za naš organizam. Na sreću, redovnim kontrolama kod stomatologa svakih 6 mjeseci ćete spriječiti sva navedena stanja.

Ako već niste, svakako napravite termin za redovnu kontrolu kod Vašeg stomatologa, provjerite stare ispune i liječene zube, te svakako naglasite ako Vas neki zubi bole ili su osjetljiviji nego prije.

Zoran Čeko, dr. med. dent.