Tko su idealni kandidati za zubne implantate?

Zubni implantati su postali sve popularniji zahvat u svijetu dentalne medicine. No, oni nisu odgovarajući izbor za svakog pacijenta. Saznajte jeste li kandidat za zubne implantate.

Kako bi se maksimizirala uspješnost postupka i zagarantirala dugoročna funkcionalnost, važno je da se precizno identificiraju idealni kandidati.

Dobro opće zdravlje

Prvo na što će doktor dentalne medicine, obratiti pažnju jest opće zdravstveno stanje pacijenta. Implantacija zahtijeva kirurški zahvat, a zbog toga je potrebno da pacijent bude dobroga zdravlja. Pacijenti s kroničnim bolestima, poput dijabetesa ili srčanih oboljenja, mogu susresti s komplikacijama tijekom operacije ili u postoperativnom razdoblju.

U nekim slučajevima, pacijent koji pati od sistemskih medicinskih stanja može biti kandidat za zubne implantate nakon konzultacija s liječnikom koji prati njihovo cijelo zdravstveno stanje.

Osobe svih dobi mogu biti kandidati za zubne implantate

Generalno govoreći, pravilnom uspostavom rutine održavanja oralnog zdravlja, osobe svih dobi mogu biti kandidati za zubne implantate. Ipak, poznato je da se u starijih osoba mogu javiti određeni izazovi.

Primjerice, kosti gube gustoću s godinama, što može u bitnom utjecati na proces osteointegracije – temeljni proces pri kojem implantat postaje dio kosti čeljusti. Ispravno vođenje procjene ovih faktora je ključan rad stomatologa pri evaluaciji. No, kriva je pretpostavka da se samo “starijima” pojavljuju potrebe za implantskim radovima.

Oralna higijena

Dobra oralna higijena ključna je za dugoročan uspjeh implantata. Bakterije i plak mogu uzrokovati gingivitis ili parodontitis, što može dovesti do propadanja kostiju i gubitka istog.

Važno je naglasiti da treba razviti rutinu pranja zuba dva puta dnevno i provesti regularna profesionalna čišćenja kako bi se održalo optimalno oralno zdravlje nakon postavljanja implantata.

Kandidat za zubne implatate ima adekvatnu količina kosti

Da bi zubni implantati bili uspješno postavljeni, potrebno je da pacijent ima dovoljnu gustoću i visinu kosti na mjestu gdje će implantat biti postavljen. Ovo je neophodan uvjet za osiguranje pravilnog liječenja i dugoročne stabilnosti implantata.

Stoga je od vitalne važnosti da stomatolog provede temeljitu procjenu čeljusti prije nego se odluči za ovaj zahvat.

Pušenje

Pušenje postavlja pacijenta u veći rizik od različitih komplikacija nakon kirurškog zahvata, uključujući i usporavanje procesa cijeljenja. Stoga se ne preporučuje da pušači budu kandidati za zubne implantate, osim ako nisu voljni prestati.

Zubni implantati su složeni dentalni medicinski postupci koji zahtijevaju detaljnu procjenu svakog pojedinca. Na kraju, najvažniji faktor koji determinira idealne kandidate su pacijenti koji su predani održavanju svog oralnog zdravlja i poboljšanju kvalitete svojeg života nakon ovog revolucionarnog postupka.