Moram li zubaru javiti koje lijekove uzimam i smije li me zubar ispitivati o zdravlju?

Nerijetko se pacijenti iznenade kad ih pitamo za zdravstveno stanje i lijekove koje uzimaju. Bitno je naglasiti koje lijekove pacijent uzima iz mnogobrojnih razloga. Prvi, i najbitniji, ne narušiti dodatno pacijentovo zdravlje te znati kako ispravno postupiti u određenim situacijama. Neki lijekovi imaju kontraindikacije za određene vrste zahvata i anesteziju, ali i materijale zbog čega moramo pitati dodatne informacije kako bi Vas zaštitili.

Samim time moramo pravovremeno znati sve informacije kako bi znali odabrati adekvatan plan terapije i sam pristup pacijentu. Prešućivanje lijekova može dovesti do ozbiljnih problema i komplikacija kao za pacijenta tako i za medicinsko osoblje. Sve informacije koje nam se pruže se ne dijele i isključivo ostaju u našoj medicinskoj dokumentaciji te se ne morate brinuti oko istih.

Neki specifični lijekovi, primjerice oni koji se koriste u kardiovaskularnim terapijama, moraju se prestati uzimati prije zahvata, a pacijenti s terapijom za osteoporozu nisu, u većini slučajeva, kandidati za fiksne solucije s implantatima. Ovo su samo dva primjera gdje se može vidjeti koliko je bitno znati vašu zdravstvenu sliku i lijekove koje uzimate kako bi se ponudio adekvatan plan terapije. Postoji velika količina lijekova i bolesti zbog kojih je potrebna konzultacija s doktorom, a neki od najvažnijih su: kardiovaskularne terapije, terapije za osteoporozu, maligne bolesti, kemoterapije, radioterapije, terapije za štitnjaču… 

Važno je shvatiti da je odgovornost klinike znati zdravlje pacijenta te da je to najvažnija informacija kako bi odmah znali kakve se opcije mogu ponuditi pacijentu, a da mu zdravlje ne bude narušeno i da bude zadovoljan krarnjim ishodom terapije. Cilj je da se svaki pacijent osjeća dovoljno ugodno i sigurno podijeliti informacije o zdravlju s obzirom da neke od njih mogu biti intimne. Jednako tako naša je odgovornost odgovorno i savjesno pristupiti pacijentu i konzultacije sa doktorom. Bitno je pacijentu objasniti zašto su nam te informacije potrebne i objasniti da je to sve za njegovo dobro, a to sve ćete naravno u Identaliji i dobiti. 

Stephanie, Odjel dentalnih savjetnika

Facebook
Twitter
LinkedIn

Ne odgađajte.
Javite se odmah!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Moglo bi Vas zanimati i...