Tko nije kandidat za zubne implantate?

Često se pacijenti pitaju jesu li uopće kandidat za zubne implantate, imaju razne bojazni od alergija, odbacivanja implantata i slično. Važno je napomenuti da postoje apsolutne, relativne, i privremene kontraindikacije.

U pravilu, osobama koje boluju od nekih kroničnih bolesti kontraindicirana je ugradnja dentalnih implantata. To mogu biti primjerice hemoragične bolesti, bolesti imunološkog sustava, adipozitet (pretjerano nakupljanje masnog tkiva uslijed povećanja volumena ili broja masnih stanica).

Umjetni srčani zalisci, bypass (premosnice) – tu su moguće infekcije – potrebna je pažljiva premedikacija kao i antibiotska terapija nakon ugradnje implantata, zato je važno da pacijent naglasi koje lijekove i terapiju uzima kako bi se terapija prilagodila.

Pacijenti koji uzimaju antikoagulantnu terapiju (lijekovi koji umanjuju zgrušavanje krvi) također trebaju konzultirati internista/kardiologa o kratkotrajnom prekidu terapije i kako se ponašati ako se odluče za ugradnju implantata.

Također bolesti koštanog sustava (npr osteoporoza) su snažna kontraindikacija za ugradnju implantata – slabija oseointegracija i velika mogućnost odbacivanja istih, također i terapija bisfosfonatima.

Važan je temeljit pregled i CT snimak kako bi oralni kirurg mogao procijeniti stanje kosti, je li moguća nadogradnja ili ipak ne preporuča ugradnju zubnih implantata. Primjerice, lokalne kontraindikacije su promjene u čeljusti (ciste, tumori, zaostali korjenovi), nepovoljna okluzija i odnosi gornje i donje čeljusti, loša higijena i slično su također razlozi kad se nekome ne preporuča ugradnja zubnih implantata.

Važno je napomenuti da su današnji implantati jako kvalitetni i da je uspješnost ugradnje zaista visoka (prosjek uspješnosti ugradnje zubnih implantata je oko 95-97%), no jako je važno da Vam ugradnju implantata radi oralni kirurg koji je za to specijaliziran. Ukoliko uzimate terapiju bilo kakvim lijekovima, a planirate neki zahvata, svakako trebate obavijestiti bilo kojeg liječnika, ne samo stomatologa.

Svakako se dobro raspitajte gdje ugrađujete zubne implantate, i nikako manje važno – tko će ih ugraditi. Srećom, u Identaliji ne trebate brinuti o tome jer ste u sigurnim i provjerenim rukama. Volimo reći da je kvaliteta i provjereno naše drugo ime – jer sigurno je sigurno.